HEAL DSpace

Η διερεύνηση των απόψεων των παιδιών για τις παιδικές χαρές προκειμένου να αξιοποιηθούν στον σχεδιασμό και τη διαμόρφωση πρασίνου αυτών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Παρασκευοπούλου, Αγγελική
dc.contributor.author Αθανασίου, Στέλλα
dc.date.accessioned 2015-09-29T06:20:47Z
dc.date.available 2015-09-29T06:20:47Z
dc.date.issued 2015-09-29
dc.date.submitted 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10329/6166
dc.description Η Βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή el
dc.description.abstract Η παρούσα μελέτη αφορά την διερεύνηση των απόψεων των παιδιών για τις παιδικές χαρές, καθώς και σχεδιαστική πρόταση πρότυπης παιδικής χαράς. Το πρώτο σκέλος της έρευνας βασίστηκε στην πραγματοποίηση επί τόπου επισκέψεων σε τέσσερις (4) παιδικές χαρές των Δήμων Βριλησσίων, Αιγάλεω, Π.Φαλήρου και Φιλοθέης, και συμπλήρωση φύλλων παρατήρησης, καθώς και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης αυτών. Tο συνολικό δείγμα των παιδιών που παρατηρήθηκαν στις παιδικές χαρές των Δήμων είναι 804 παιδιά. Το δεύτερο σκέλος της έρευνας αφορά την συμπλήρωση ερωτηματολογίων από τους μαθητές όλων των τάξεων και τμημάτων των σχολείων του 1ου δημοτικού Αιγάλεω, 14ου δημοτικού Αιγάλεω, 2ου δημοτικού Βριλησσίων και 4ου δημοτικού Βριλησσίων. Το ερωτηματολόγιο περιλάμβανε 41 ερωτήσεις, οι οποίες είχαν κατανεμηθεί σε 4 θεματικές ενότητες. Τα θέματα που διερευνώνται είναι η σχέση του παιδιού με την παιδική χαρά, τα είδη παιχνιδιού που αρέσκονται να παίζουν τα παιδιά στην παιδική χαρά, καθώς και η σχέση του παιδιού με το φυτικό υλικό. Στη συνέχεια, αφού ολοκλήρωναν την συμπλήρωση των ερωτηματολογίων, ζητήθηκε από τα παιδιά των τάξεων της Α΄, Β΄και Γ΄ Δημοτικού, να ζωγραφίσουν ως θέμα σε χαρτί Α4 «μπορείς να μας ζωγραφίσεις τον χώρο που θα ήθελες να παίζεις με τους φίλους», ενώ από τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, ζητήθηκε να γράψουν μία έκθεση σε χαρτί Α4 με θέμα « μπορείς να μας περιγράψεις πως φαντάζεσαι τον χώρο που θα ήθελες να παίζεις με τους φίλους σου» . Συμπληρώθηκαν συνολικά 765 ερωτηματολόγια. Από τα δεδομένα των ερωτηματολογίων καθώς και της ζωγραφιάς και έκθεσης των μαθητών, έγινε κατανομή συχνοτήτων. Στη συνέχεια, έγινε περαιτέρω ανάλυση Διμετάβλητη των ερωτηματολογίων και των φύλλων παρατήρησης. Από την επεξεργασία και στατιστική ανάλυση των ερωτηματολογίων προέκυψαν τα εξής: Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών, απάντησε ότι παίζουν στην σχολική αυλή κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων, αλλά και τις απογευματινές ώρες όταν το σχολείο παραμένει κλειστό. Στην παιδική χαρά, επιλέγουν να πηγαίνουν κυρίως τα σαββατοκύριακα με τους γονείς τους όπου απασχολούνται κυρίως 1-2 ώρες. Σχετικά με τα όργανα της παιδικής χαράς, το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών επέλεξαν την κούνια, την τσουλήθρα και το μονόζυγο. Ενώ, φαίνεται προτιμούν να υπάρχουν χώροι στην παιδική χαρά για ελεύθερο παιχνίδι, όπως είναι το κυνηγητό, το κρυφτό και η μπάλα. Όσον αφορά την σχέση του παιδιού με το φυτικό υλικό, μέσα από τις απαντήσεις τους δηλώνουν ότι θέλουν να υπάρχουν φυτά στο χώρο της παιδικής χαράς, με το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών να απαντά θέλουν να υπάρχουν περισσότερα δένδρα, δίνοντας σκιά στον χώρο. Σχετικά με το χρώμα τον φυτών, το πράσινο είναι αυτό που κυριαρχεί στις προτιμήσεις των παιδιών. Όσον αφορά τα φύλλα παρατήρησης, προκύπτει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών που επισκέπτονται τον χώρο της παιδικής χαράς, το συγκεντρώνουν οι μικρότερες ηλικίες έως και 3 ετών. Σχετικά με τα όργανα της παιδικής χαράς, το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών δεν απασχολείται ώρα σε κάποιο παιχνίδι, ενώ αντίθετα φαίνεται να αρέσκονται στο να απασχολούνται στο ελεύθερο παιχνίδι με τους φίλους τους και στη δημιουργία δικών τους παιχνιδιών. Το τρίτο και τελευταίο σκέλος της παρούσας μελέτης, αφορά τη σχεδιαστική πρόταση μιας πρότυπης παιδικής χαράς, σε έναν ανεκμετάλλευτο χώρο κατά μήκος τους ρέματος Πολυδρόσου, στο Δήμο Βριλησσίων με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη. el
dc.description.abstract This thesis investigates the attitudess and opinions of children about the playgrounds they use and makes a design proposal for a playground based on the research findings. The first part of the research undertaken involves the study of four playgrounds based on site visits that are located in the municipalities of Vrilissia, P.Faliro, Filothei and Egaleo. A site analysis at each playground and detailed field records of the play activities of a total of 804 children were developed. A cross tabulation analysis was undertaken for the field records of each playground. The second part of the research involves a questionnaires survey undertaken by all students of the following elementary schools: 1st elementary school of Egaleo, 14th elementary school of Egaleo, 2nd elementary school of Vrilissia and 4th elementary school of Vrilissia. The questionnaire included 41 questions divided in four thematic sections i.e. Personal data, Child-playground relationship, Popular children playground activities and Child-plant relationship. On completion of the questionnaire 1st, 2nd and 3rd grade students were asked to draw the ideal place for them to play with their friends wheras 4th, 5th and 6th grade students were asked to write an essay for the same subject. A total of 765 questionnaires were completed. The data from the questionnaires, the drawings and the essays, were distributed in frequencies. Furthermore a cross tabulation analysis was undertaken for the questionnaires. The main research findings are as follows: The majority of students stated that they mainly play at their school playgrounds during and after their classes and visit public playgrounds only during the weekends for a couple of hours with their parents. The monkey-bars, swings and slides proved to be the most favorite playground equipment. However students also prefer open spaces in the playground for activities such as football, hideand- seek and chase. With regards to the child–plant relationship the questionnaire results showed that students liked trees and other plants in the playground that provided shade. As for the most favorite color in plants, students preferred green. The main results of the field records showed that playgrounds are visited mainly by children between 0-3 years of age. Furthermore children spent more time playing with each other with free activities than with the playground play equipment. The third and final part of the research involves the design proposal for a playground at an undeveloped space located at Polydroso, within the municipality of Vrilissia based on the research findings. el
dc.language.iso el el
dc.subject Παιδική χαρά el
dc.subject Παιδιά el
dc.title Η διερεύνηση των απόψεων των παιδιών για τις παιδικές χαρές προκειμένου να αξιοποιηθούν στον σχεδιασμό και τη διαμόρφωση πρασίνου αυτών el
dc.type Μεταπτυχιακή εργασία el
heal.type masterThesis
heal.generalDescription Η Βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ΓΠΑ Τμήμα Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής el
heal.publicationDate 2012
heal.abstract Η παρούσα μελέτη αφορά την διερεύνηση των απόψεων των παιδιών για τις παιδικές χαρές, καθώς και σχεδιαστική πρόταση πρότυπης παιδικής χαράς. Το πρώτο σκέλος της έρευνας βασίστηκε στην πραγματοποίηση επί τόπου επισκέψεων σε τέσσερις (4) παιδικές χαρές των Δήμων Βριλησσίων, Αιγάλεω, Π.Φαλήρου και Φιλοθέης, και συμπλήρωση φύλλων παρατήρησης, καθώς και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης αυτών. Tο συνολικό δείγμα των παιδιών που παρατηρήθηκαν στις παιδικές χαρές των Δήμων είναι 804 παιδιά. Το δεύτερο σκέλος της έρευνας αφορά την συμπλήρωση ερωτηματολογίων από τους μαθητές όλων των τάξεων και τμημάτων των σχολείων του 1ου δημοτικού Αιγάλεω, 14ου δημοτικού Αιγάλεω, 2ου δημοτικού Βριλησσίων και 4ου δημοτικού Βριλησσίων. Το ερωτηματολόγιο περιλάμβανε 41 ερωτήσεις, οι οποίες είχαν κατανεμηθεί σε 4 θεματικές ενότητες. Τα θέματα που διερευνώνται είναι η σχέση του παιδιού με την παιδική χαρά, τα είδη παιχνιδιού που αρέσκονται να παίζουν τα παιδιά στην παιδική χαρά, καθώς και η σχέση του παιδιού με το φυτικό υλικό. Στη συνέχεια, αφού ολοκλήρωναν την συμπλήρωση των ερωτηματολογίων, ζητήθηκε από τα παιδιά των τάξεων της Α΄, Β΄και Γ΄ Δημοτικού, να ζωγραφίσουν ως θέμα σε χαρτί Α4 «μπορείς να μας ζωγραφίσεις τον χώρο που θα ήθελες να παίζεις με τους φίλους», ενώ από τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, ζητήθηκε να γράψουν μία έκθεση σε χαρτί Α4 με θέμα « μπορείς να μας περιγράψεις πως φαντάζεσαι τον χώρο που θα ήθελες να παίζεις με τους φίλους σου» . Συμπληρώθηκαν συνολικά 765 ερωτηματολόγια. Από τα δεδομένα των ερωτηματολογίων καθώς και της ζωγραφιάς και έκθεσης των μαθητών, έγινε κατανομή συχνοτήτων. Στη συνέχεια, έγινε περαιτέρω ανάλυση Διμετάβλητη των ερωτηματολογίων και των φύλλων παρατήρησης. Από την επεξεργασία και στατιστική ανάλυση των ερωτηματολογίων προέκυψαν τα εξής: Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών, απάντησε ότι παίζουν στην σχολική αυλή κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων, αλλά και τις απογευματινές ώρες όταν το σχολείο παραμένει κλειστό. Στην παιδική χαρά, επιλέγουν να πηγαίνουν κυρίως τα σαββατοκύριακα με τους γονείς τους όπου απασχολούνται κυρίως 1-2 ώρες. Σχετικά με τα όργανα της παιδικής χαράς, το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών επέλεξαν την κούνια, την τσουλήθρα και το μονόζυγο. Ενώ, φαίνεται προτιμούν να υπάρχουν χώροι στην παιδική χαρά για ελεύθερο παιχνίδι, όπως είναι το κυνηγητό, το κρυφτό και η μπάλα. Όσον αφορά την σχέση του παιδιού με το φυτικό υλικό, μέσα από τις απαντήσεις τους δηλώνουν ότι θέλουν να υπάρχουν φυτά στο χώρο της παιδικής χαράς, με το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών να απαντά θέλουν να υπάρχουν περισσότερα δένδρα, δίνοντας σκιά στον χώρο. Σχετικά με το χρώμα τον φυτών, το πράσινο είναι αυτό που κυριαρχεί στις προτιμήσεις των παιδιών. Όσον αφορά τα φύλλα παρατήρησης, προκύπτει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών που επισκέπτονται τον χώρο της παιδικής χαράς, το συγκεντρώνουν οι μικρότερες ηλικίες έως και 3 ετών. Σχετικά με τα όργανα της παιδικής χαράς, το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών δεν απασχολείται ώρα σε κάποιο παιχνίδι, ενώ αντίθετα φαίνεται να αρέσκονται στο να απασχολούνται στο ελεύθερο παιχνίδι με τους φίλους τους και στη δημιουργία δικών τους παιχνιδιών. Το τρίτο και τελευταίο σκέλος της παρούσας μελέτης, αφορά τη σχεδιαστική πρόταση μιας πρότυπης παιδικής χαράς, σε έναν ανεκμετάλλευτο χώρο κατά μήκος τους ρέματος Πολυδρόσου, στο Δήμο Βριλησσίων με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη. el
heal.abstract This thesis investigates the attitudess and opinions of children about the playgrounds they use and makes a design proposal for a playground based on the research findings. The first part of the research undertaken involves the study of four playgrounds based on site visits that are located in the municipalities of Vrilissia, P.Faliro, Filothei and Egaleo. A site analysis at each playground and detailed field records of the play activities of a total of 804 children were developed. A cross tabulation analysis was undertaken for the field records of each playground. The second part of the research involves a questionnaires survey undertaken by all students of the following elementary schools: 1st elementary school of Egaleo, 14th elementary school of Egaleo, 2nd elementary school of Vrilissia and 4th elementary school of Vrilissia. The questionnaire included 41 questions divided in four thematic sections i.e. Personal data, Child-playground relationship, Popular children playground activities and Child-plant relationship. On completion of the questionnaire 1st, 2nd and 3rd grade students were asked to draw the ideal place for them to play with their friends wheras 4th, 5th and 6th grade students were asked to write an essay for the same subject. A total of 765 questionnaires were completed. The data from the questionnaires, the drawings and the essays, were distributed in frequencies. Furthermore a cross tabulation analysis was undertaken for the questionnaires. The main research findings are as follows: The majority of students stated that they mainly play at their school playgrounds during and after their classes and visit public playgrounds only during the weekends for a couple of hours with their parents. The monkey-bars, swings and slides proved to be the most favorite playground equipment. However students also prefer open spaces in the playground for activities such as football, hideand- seek and chase. With regards to the child–plant relationship the questionnaire results showed that students liked trees and other plants in the playground that provided shade. As for the most favorite color in plants, students preferred green. The main results of the field records showed that playgrounds are visited mainly by children between 0-3 years of age. Furthermore children spent more time playing with each other with free activities than with the playground play equipment. The third and final part of the research involves the design proposal for a playground at an undeveloped space located at Polydroso, within the municipality of Vrilissia based on the research findings. en
heal.advisorName Παρασκευοπούλου, Αγγελική el
heal.academicPublisher ΓΠΑ Τμήμα Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής el
heal.academicPublisherID aua
heal.fullTextAvailability true
dc.contributor.department ΓΠΑ Τμήμα Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής el
dc.description.degree Επιστήμη και σύγχρονα συστήματα φυτικής παραγωγής, φυτοπροστασίας και αρχιτεκτονικής τοπίου el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση DSpace


Σύνθετη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές