Οι συνεχείς οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο, οι
πραγματοποιούμενες αλλαγές στο επιχειρηματικό περιβάλλον και η ισχυρότερη πίεση
που ασκούν οι πελάτες στην επιχείρηση, έχουν επηρεάσει δραστικά τον τρόπο
συμπεριφοράς, λειτουργίας και διαδικασίας στρατηγικού σχεδιασμού των σύγχρονων
επιχειρήσεων. Η διαδικασία αυτή επιτρέπει στην επιχείρηση να αναγνωρίζει τις
αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στο περιβάλλον της και τις ευκαιρίες που
παρουσιάζονται στην αγορά της και να κατευθύνει τους πόρους της στις ευκαιρίες
εκείνες που έχει τις δυνατότητες να εκμεταλλευθεί. Ο στρατηγικός σχεδιασμός
μάρκετινγκ προσφέρει σημαντική βοήθεια στον συνολικότερο στρατηγικό σχεδιασμό
της επιχείρησης και αποτελεί την αφετηρία όλων των δραστηριοτήτων που
υπεισέρχονται στο στρατηγικό σχεδιασμό της επιχείρησης.
Ο προϋπολογισμός είναι ιδιαίτερα χρήσιμος και αποτελεσματικός όταν αποτελεί
ένα αναπόσπαστο τμήμα του επιχειρησιακού σχεδιασμού της επιχειρηματικής δράσης.
Με τους προϋπολογισμούς οι επί μέρους οργανωτικές μονάδες μιας επιχείρησης
(μάρκετινγκ, έρευνα και ανάπτυξη, κτλ) εκφράζουν σε ποσοτικούς όρους τα
προγράμματα και σχέδια που εκπονήθηκαν για τη λειτουργία τους σε μια συγκεκριμένη
χρονική περίοδο και για την επίτευξη των στόχων τους. Οι προϋπολογισμοί λειτουργίας
μάρκετινγκ προβλέπουν τη σύνδεση μεταξύ του στρατηγικού σχεδίου και άλλων
λειτουργικών σχεδίων μάρκετινγκ και πρέπει να είναι σε θέση να ενσωματωθούν με
άλλα σχέδια και να παρέχουν χρήσιμες αναλύσεις για να στηρίξουν την κρίση των
αρμόδιων του μάρκετινγκ για το σχεδιασμό.
0εδομένων των παραπάνω προκλήσεων, καθίσταται σαφές ότι τα συστήματα
μέτρησης της επίδοσης της επιχείρησης αποτελούν εργαλεία ζωτικής σημασίας για το
μάνατζμεντ. Η μέτρηση των επιδόσεων του μάρκετινγκ μέσα από ισορροπημένες κάρτες
επιδόσεων και συγκεκριμένα με τον Πίνακα Ισορροπημένης Στοχοθεσίας,
προσεγγίζεται από μια σωστά «σταθμισμένη» ομάδα από βασικούς δείκτες επίδοσης,
οι οποίοι αξιολογούν την επίδοση σε επιμέρους τομείς που είναι κρίσιμοι για την
περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησης.
Continued economic and political developments at the international level, the
ongoing changes in business environment and the stronger pressure from customers to
the company, have dramatically affected the course of conduct, operational and
strategic planning process of modern business. This process allows the company to
recognize the changes occurring in the environment and the opportunities in the market
and to direct resources to those opportunities has the potential to exploit. The strategic
marketing planning offers significant assistance in holistic strategic planning firm and
is the starting point of all activities involved in strategic planning of the operation.
The budget is very useful and effective when it is an integral part of operational
planning of doing business. With the budgets individual organizational units of a
business (marketing, research and development, etc.) reflect in quantitative terms the
programs and projects prepared for operation in a given period and to achieve their
goals. The budgets of the department of marketing provide a link between the strategic
plan and other marketing and operational plans and should be able to integrate with
other projects and to provide useful analysis to support the decisions of the competent
marketing planning.
Given the above challenges, it is clear that the systems for measuring
performance of the business are essential tools for management. Performance
measurement of marketing through balanced performance cards, especially the
Balanced Scorecard, approached by a well "balanced" group of key performance
indicators, assess the performance in some areas that are crucial for the further
development of the company.