HEAL DSpace

A hedonic analysis of fresh tomato prices among regional markets

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Huang, CL en
dc.contributor.author Lin, B-H en
dc.date.accessioned 2014-06-06T06:47:20Z
dc.date.available 2014-06-06T06:47:20Z
dc.date.issued 2007 en
dc.identifier.issn 10587195 en
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.1111/j.1467-9353.2007.00387.x en
dc.identifier.uri http://62.217.125.90/xmlui/handle/123456789/3527
dc.subject.other Lycopersicon esculentum en
dc.title A hedonic analysis of fresh tomato prices among regional markets en
heal.type journalArticle en
heal.identifier.primary 10.1111/j.1467-9353.2007.00387.x en
heal.publicationDate 2007 en
heal.abstract This study uses the 2004 ACNielsen Homescan panel data to estimate the price premiums and discounts associated with fresh tomatoes among regional markets, focusing on the organic attribute. The results suggest that consumers paid $0.25/lb more for organic fresh tomatoes in the New York-Philadelphia market. The organic premiums are estimated to be $0.14/lb in the Chicago-Baltimore/Washington and Los Angeles-San Francisco markets and $0.29/lb in the Atlanta-San Antonio market. Furthermore, tomato prices consumers paid in 2004 varied by household characteristics, including income, age, and the race and ethnicity of the head of the household. © 2007 American Agricultural Economics Association. en
heal.journalName Review of Agricultural Economics en
dc.identifier.issue 4 en
dc.identifier.volume 29 en
dc.identifier.doi 10.1111/j.1467-9353.2007.00387.x en
dc.identifier.spage 783 en
dc.identifier.epage 800 en


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση DSpace


Σύνθετη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές