HEAL DSpace

Μελέτη του κλάδου των τυροκομικών προϊόντων προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης (ΠΟΠ) με έμφαση στη συγκριτική ανάλυση της αγοράς υποσυσκευασμένων και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Μοσχοπούλου, Αικατερίνη
dc.contributor.author Οικονόμου, Ευριδίκη Α.
dc.date.accessioned 2012-07-20T08:48:19Z
dc.date.available 2012-07-20T08:48:19Z
dc.date.issued 2012-07-20T08:48:19Z
dc.date.submitted 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10329/4554
dc.description Η Βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή el
dc.description.abstract Τα Ελληνικά τυριά ΠΟΠ είναι προϊόντα Πιστοποιημένα από τον Εθνικό Φορέα Πιστοποίησης AGROCERT, αναγνωρίζονται για την ξεχωριστή τους ποιότητα και εκτιμούνται από τους καταναλωτές. Την τελευταία δεκαετία έχει καταγραφεί μια σταθερά ανερχόμενη προτίμηση για τα συσκευασμένα τυριά ΠΟΠ, παρά το γεγονός ότι η τελική τιμή πώλησής τους είναι υψηλότερη από την αντίστοιχη τιμή αυτών που διατίθενται σε χύμα μορφή. Η οικονομική κρίση φαίνεται πως δεν επηρέασε τα προϊόντα που προσφέρουν υψηλή προστιθέμενη αξία, όπως τα τυποποιημένα/συσκευασμένα τυριά ΠΟΠ. Το κριτήριο της τιμής όμως συχνά υπερισχύει του κριτηρίου της ποιότητας, και αυτό είναι το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα των προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας, που αύξησαν εντυπωσιακά τις πωλήσεις τους την τελευταία τριετία, γεγονός που έχει επιφέρει αλλαγές στον προσανατολισμό των επιχειρήσεων αλλά και στις σχέσεις μεταξύ των λιανέμπορων και προμηθευτών. Εξαίρεση αποτελούν τα τυριά ΠΟΠ ΙΕ, των οποίων η χαμηλότερη τιμή τους δεν σχετίζεται με την ποιότητα τους, η οποία είναι αδιαμφισβήτητη. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να καταγράψει τις τάσεις που επικρατούν στην αγορά των συσκευασμένων και Ιδιωτικής Ετικέτας τυριών ΠΟΠ, και την αντιμετώπιση τους από τέσσερις μεγάλες αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ και μια Βιομηχανία Γάλακτος, που διαθέτουν στην αγορά με το εμπορικό τους σήμα, τυριά ΠΟΠ, καθώς και μιας Τυροκομικής μονάδας με προσανατολισμό στη παραγωγή τυριών Ιδιωτικής Ετικέτας για άλλους. Τα αποτελέσματα της εργασίας δείχνουν ότι η αγορά και ειδικότερα το λιανεμπόριο αποζητούν τα συσκευασμένα και Ιδιωτικής Ετικέτας τυριά ΠΟΠ, στηρίζοντας την ελληνική τυροκομία και τα παραδοσιακά τυριά ακόμα και μικρών παραγωγών, ενώ αναγνωρίζουν ότι η Πιστοποιημένη ποιότητα των Τυριών ΠΟΠ, είναι η βάση μιας επωφελούς συνεργασίας για όλους. el
dc.description.abstract The Greek PDO cheeses are certified products by the National Certification Body AGROCERT, as well as are recognized for their unique quality and they have got the consumers’ preference. The last decade has already been recorded a steadily rising preference for the packaged PDO cheeses, despite the fact that their last selling price is higher than the price of bulk form cheeses. Actually the economic crisis seems that has not affected the products that offer high added value packaged PDO cheeses. Αt nowadays products price judgment is stronger than the products quality and that is the most important advantage of the private label products, which have boosted their sales value impressively. This fact has shifted companies’ orientation and has almost affected the relation between suppliers and retailers. PL PDO cheeses are a real exception because their lower price does not correlate to their quality, which is unquestionable. The objective of this study is to point and write down the market trends for packaged and Private Labeled PDO cheeses and the acceptance that they have got from the main four supermarket chains and a Dairy products-industry, which supplied the Greek market with PL PDO cheeses under their brand name, as well as from a main Cheese-industry which produce Private Labeled PDO cheeses, for others. Eventually the results this study, declare that the Greek market and the Retail market especially, wishes the packaged and Private Labeled PDO Cheeses, supporting the Greek Diary and traditional produced cheeses, even they are coming from small and local producers, recognizing that the Certified quality of PDO Cheeses, is worth for all the members of the chain. el
dc.language.iso el el
dc.subject Τυρί el
dc.subject Προϊόντα προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης (ΠΟΠ) el
dc.subject Υποσυσκευασμένα προϊόντα el
dc.subject Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας el
dc.subject Πιστοποίηση el
dc.subject Ελλάδα el
dc.title Μελέτη του κλάδου των τυροκομικών προϊόντων προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης (ΠΟΠ) με έμφαση στη συγκριτική ανάλυση της αγοράς υποσυσκευασμένων και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων el
dc.type Μεταπτυχιακή εργασία el
heal.type masterThesis
heal.generalDescription Η Βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή el
heal.classification Cheese -- Greece en
heal.classification Cheese -- Certification -- Greece en
heal.classification Cheese -- Packaging -- Greece en
heal.classification House brands -- Greece en
heal.classification Cheese industry -- Greece en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ΓΠΑ Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων el
heal.publicationDate 2011
heal.abstract Τα Ελληνικά τυριά ΠΟΠ είναι προϊόντα Πιστοποιημένα από τον Εθνικό Φορέα Πιστοποίησης AGROCERT, αναγνωρίζονται για την ξεχωριστή τους ποιότητα και εκτιμούνται από τους καταναλωτές. Την τελευταία δεκαετία έχει καταγραφεί μια σταθερά ανερχόμενη προτίμηση για τα συσκευασμένα τυριά ΠΟΠ, παρά το γεγονός ότι η τελική τιμή πώλησής τους είναι υψηλότερη από την αντίστοιχη τιμή αυτών που διατίθενται σε χύμα μορφή. Η οικονομική κρίση φαίνεται πως δεν επηρέασε τα προϊόντα που προσφέρουν υψηλή προστιθέμενη αξία, όπως τα τυποποιημένα/συσκευασμένα τυριά ΠΟΠ. Το κριτήριο της τιμής όμως συχνά υπερισχύει του κριτηρίου της ποιότητας, και αυτό είναι το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα των προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας, που αύξησαν εντυπωσιακά τις πωλήσεις τους την τελευταία τριετία, γεγονός που έχει επιφέρει αλλαγές στον προσανατολισμό των επιχειρήσεων αλλά και στις σχέσεις μεταξύ των λιανέμπορων και προμηθευτών. Εξαίρεση αποτελούν τα τυριά ΠΟΠ ΙΕ, των οποίων η χαμηλότερη τιμή τους δεν σχετίζεται με την ποιότητα τους, η οποία είναι αδιαμφισβήτητη. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να καταγράψει τις τάσεις που επικρατούν στην αγορά των συσκευασμένων και Ιδιωτικής Ετικέτας τυριών ΠΟΠ, και την αντιμετώπιση τους από τέσσερις μεγάλες αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ και μια Βιομηχανία Γάλακτος, που διαθέτουν στην αγορά με το εμπορικό τους σήμα, τυριά ΠΟΠ, καθώς και μιας Τυροκομικής μονάδας με προσανατολισμό στη παραγωγή τυριών Ιδιωτικής Ετικέτας για άλλους. Τα αποτελέσματα της εργασίας δείχνουν ότι η αγορά και ειδικότερα το λιανεμπόριο αποζητούν τα συσκευασμένα και Ιδιωτικής Ετικέτας τυριά ΠΟΠ, στηρίζοντας την ελληνική τυροκομία και τα παραδοσιακά τυριά ακόμα και μικρών παραγωγών, ενώ αναγνωρίζουν ότι η Πιστοποιημένη ποιότητα των Τυριών ΠΟΠ, είναι η βάση μιας επωφελούς συνεργασίας για όλους. el
heal.abstract The Greek PDO cheeses are certified products by the National Certification Body AGROCERT, as well as are recognized for their unique quality and they have got the consumers’ preference. The last decade has already been recorded a steadily rising preference for the packaged PDO cheeses, despite the fact that their last selling price is higher than the price of bulk form cheeses. Actually the economic crisis seems that has not affected the products that offer high added value packaged PDO cheeses. Αt nowadays products price judgment is stronger than the products quality and that is the most important advantage of the private label products, which have boosted their sales value impressively. This fact has shifted companies’ orientation and has almost affected the relation between suppliers and retailers. PL PDO cheeses are a real exception because their lower price does not correlate to their quality, which is unquestionable. The objective of this study is to point and write down the market trends for packaged and Private Labeled PDO cheeses and the acceptance that they have got from the main four supermarket chains and a Dairy products-industry, which supplied the Greek market with PL PDO cheeses under their brand name, as well as from a main Cheese-industry which produce Private Labeled PDO cheeses, for others. Eventually the results this study, declare that the Greek market and the Retail market especially, wishes the packaged and Private Labeled PDO Cheeses, supporting the Greek Diary and traditional produced cheeses, even they are coming from small and local producers, recognizing that the Certified quality of PDO Cheeses, is worth for all the members of the chain. en
heal.advisorName Μοσχοπούλου, Αικατερίνη el
heal.academicPublisher ΓΠΑ Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων el
heal.academicPublisherID aua
heal.fullTextAvailability true
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00003738
dc.contributor.department ΓΠΑ Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων el
dc.description.degree Ολοκληρωμένη διαχείριση παραγωγής γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση DSpace


Σύνθετη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές